• Vrijdag hoorden wij dat Wien in kritieke toestand in het ziekenhuis van Maastricht was opgenomen. Zaterdagochtend liet Bart ons weten dat zijn vader enkele uren eerder was overleden. Een bericht dat wij, met stomheid geslagen en vol ongeloof, moeilijk hebben kunnen bevatten. Verleden seizoen is Wien bij de vereniging gestopt als trainer van de keepers. Een taak die hij zowel bij VV Zwentibold en in de jaren daarvoor bij GVCG met veel verve uitvoerde. Hij was blij dat er een opvolger voor hem was gevonden en dat hij het verder rustiger aan kon gaan doen. Helaas is dat niet van lange duur geweest. In zijn actieve voetbalcarrière speelde Wien als keeper vele jaren in de hoofdmacht van GVCG. Een sluitpost die voor de tegenstander maar moeilijk te passeren was. Na het eerste elftal bouwde hij af bij het derde team. Daar heeft hij ook een groot aantal jaren het doel proberen schoon te houden. Naast voetballer was Wien vooral een organisator. Hij was een van de drijvende krachten die ieder jaar weer de paasrally op touw wist te zetten. Dat was een welkome bron van inkomsten voor de vereniging in die tijd. Voor het derde elftal zorgde hij voor de jaarlijkse feestavonden. Ook verschillende meerdaagse uitstapjes in binnen- en buitenland werden uitgestippeld en vormgegeven onder zijn bezielende leiding. Van meer recente datum is het verslag dat Wien maakte van de slotmanifestatie van GVCG tijdens het afsluitende feest “Nog eine kèar graas vrete”. De dvd die hiervan door hem is uitgebracht is zeker nog te vinden in de collectie van veel oud GVCG’ers. Wij herinneren Wien als een goede keeper, maar vooral als een buitengewoon clubman. Bart en Vivian, Mick, Mara Tim en Stéphanie, Emma Wij wensen jullie heel veel sterkte bij het dragen van dit enorme verlies. Spelers, vrijwilligers en bestuur van VV Zwentibold.